IT tanácsadás

IT stratégia

Az informatikára sok vállalat szemében még ma is csak kiszolgáló terület, holott az IT megoldások minden szektorban a vállalati célok elérésének stratégiai kulcsai. A stratégiaalkotás helyzetfelméréssel indul, vizsgáljuk az IT stratégiát érintő egyéb stratégiák naprakészségét, elemezzük az adott terület pénzügyi, IT, infrastrukturális (technológia/alkalmazás portfolio, felhő, on-premise megoldások, szerverpark, belső/külső hálózatok, belső fejlesztési, üzemeltetési, tesztelési kapacitás, külső szállítói szerződések, alkalmasság, potenciál), HR vonatkozásait, majd kiértékeljük a területben rejlő lehetőségeket. Piaci best practice példák alapján javaslunk előremutató, ugyanakkor elérhető célokat.

A folyamatban aktív szerepet kapnak a célterület vezetői, szakemberei, továbbá figyelembe vesszük a vállalat egyedi szervezeti, kulturális jellemzőit. A stratégiák operatív végrehajtásának támogatását, a kitűzött célok elérésének visszamérését, a stratégiák rendszeres felülvizsgálatát és változásmenedzsmentjét is támogatjuk.

Kiválasztás és rendszerbevezetés

Egy vállalat életében egy új, komplex információs rendszer bevezetése alapvetően meghatározza az elkövetkező évek hatékonyságát és sikerét. Felhő alapú, vagy telepített megoldás? Saját szerveren fusson, vagy szerverparkban?

Az egyedi funkcionális és integrációs igények felmérése, a lehetőségek vizsgálata után segítünk a piacon fellelhető beszállítók és megoldások közül a megfelelő rendszer kiválasztásában.

Érdekes tény, hogy a 100 millió Forint HUF feletti projektek 70-90%-a jelentős mértékben túllépi az előre tervezett költségkeretet és határidőt. A tapasztalatok szerint ennek számos oka lehet, pl. a projekt előkészítés, a hiányos business case / proof of concept, a menedzsment irreális határidő- és költség elvárásai, a szállító nem szakmai alapokon történő kiválasztása, a minőségbiztosítás hiánya, a folyamatok, rendszerek, szabályozások pontatlan dokumentáltsága stb. Egy, a rendszerbevezetést támogató szakértői csapat a szállító oldal aktív kontrollján felül a fenti kockázatok csökkentésében is partner. Több tucatnyi rendszerbevezetés tapasztalatával átlátjuk a projektet és a támogatjuk a rendszerbevezetéseket. 

Szolgáltatói szerződések felülvizsgálata, SLA

A vállalatok jellemzően több, komplex szoftvermegoldást használnak, melyek beszállítóival az igényalapú fejlesztések és a hibajegyek kezelése miatt folyamatos kapcsolatban állnak. Sajnos, az ezekkel kötött szerződések többsége már nagyon régi, az SLA feltételek betartathatatlanok, a javítások, fejlesztési igények határidő- és költségtúllépései nem szankcionálhatók, nem vonhatók le a díjakból stb.

Több évtizedes tapasztalattal felülvizsgáljuk a beszállítói szerződéseket, javaslatot teszünk az SLA feltételek szigorítására és az ezekre vonatkozó kötbérek érvényesítésére, jóváírására. Segítünk a szerződésmódosítási folyamat beszállítóval történő kommunikációjában és kontrolljában.