Üzleti stratégiák
A jól megépített üzleti stratégiák birtokában a menedzsment minden pillanatban pontosan tudja, hogy a vállalat honnan indult és éppen hol tart a kitűzött célok felé, illetve hogyan fogja azokat elérni. Kiemelt fontosságúak a megfelelő üzleti stratégiák a jelenlegi bizonytalan, dinamikus üzleti környezetben.
A stratégiaalkotás helyzetfelméréssel indul, vizsgáljuk az adott területi stratégiát érintő egyéb stratégiák naprakészségét, elemezzük az adott terület pénzügyi, IT, infrastrukturális, HR vonatkozásait, majd kiértékeljük a területben rejlő lehetőségeket. Piaci best practice példák alapján javaslunk előremutató, ugyanakkor elérhető célokat. A folyamatban aktív szerepet kapnak a célterület vezetői, szakemberei, továbbá figyelembe vesszük a vállalat egyedi szervezeti, kulturális jellemzőit. A stratégiák operatív végrehajtásának támogatását, a kitűzött célok elérésének visszamérését, a stratégiák rendszeres felülvizsgálatát és változásmenedzsmentjét is támogatjuk.
BPR – folyamatoptimalizálás
A vállalatok működésének optimalizálása óriási lehetőségeket rejt. A nemzetközi nagyvállalatok működése már jobbára automtizált és folyamatosan menedzselt, máshol jellemzően egységesen dokumentált folyamatok és szabályzások sem valósultak meg. Ha készültek is dokumentációk, ezek gyakran nincsenek összhangban a valós működéssel. Egy BPR projekt lényege általában a vállalat egy funkcionális részterületének folyamatoptimalizálása, mely jelentős megtakarítást eredményezhet a dolgozók motivációjának növelése, a folyamatok átfutási idejének és a szükséges erőforrások mennyiségének csökkenése által, miközben a munkavállalói és ügyfélelégedettség növekszik.
Outsourcing, insourcing
Egy adott tevékenység kiszervezése egy külső partnernek komplex, idő-és költségigényes feladat, ugyanakkor hosszabb távon jelentős megtakarítást eredményez(het), ha Ön az alaptevékenységére tud fókuszálni. A működési modellváltás alapos tervezést igényel. Leggyakrabban a vállalat nincs tudatában annak sem, hogy az adott funkció házon belüli működtetése pontosan mekkora költséggel jár. Ezt külső szakértőként egy piaci benchmark és az adott folyamatok felmérése, dokumentációja által meghatározhatja, milyen intézkedésekkel milyen eredmény érhető el.
Amennyiben a körülmények változása szükségessé teszi a már kiszervezett funkciók újbóli visszahozását a vállalaton belülre, ugyanez a megközelítés javasolt.
Kommunikáció
Egyértelmű a vállalaton belüli kommunikáció? Tiszta és érthető a célok meghatározása? Minden munkatárs ugyanarra gondol, amikor a megbeszélésen a csoportvezető feladatokat ad ki? Van, akinek minden egyértelmű, míg másnak további információra van szüksége?
A cél az, hogy a vállalat hatékonyan működjön, tiszták legyenek a központi érdekei, értékei, stratégiája, és mindezt eljuttassa a munkatársakhoz a szervezet összes szintjén. További cél a vállalat pozícionálása a célok, a küldetés, a jövőkép vonatkozásában, mind a vállalaton belüli és azon kívüli kommunikációs folyamatok során. Menedzseljük a szükséges változásokat akár egy új arculat, vagy üzenetek meghatározásától kezdve azoknak a célcsoportokhoz történő eljuttatásáig.
Szervezetfejlesztés
Ahhoz, hogy egy vállalat hatékonyan haladjon a céljai felé és el is érje azokat, időről időre felül kell vizsgálni a szervezet alapvető üzleti folyamatait, valamint a munkavállalók teljesítményét egyéni és csoport szinten egyaránt. A cél az erőforrás-hatékonyság fokozása, a döntéshozók és vezetők tudatosságának növelése, a munkavállalói elköteleződés megszilárdítása.
Első körben a teljes szervezet vonatkozásában tárjuk fel azokat az erősségeket, amelyek segítik a vállalatot a kitűzött célok elérésében. Megvizsgáljuk a vezetők szerepét az átalakulási folyamatok során, segítünk felismerni a fejlődési lehetőségeiket és támogatjuk őket abban, hogy a lehető leghatékonyabban tudják vezetni a csapatukat vagy akár a teljes vállalatot.